Veckorapport

Denna veckan var en lite lugnare träningsvecka i upplägget. Många pass i mitt nuvarande upplägg från Aktivitus fokuserar på mina svaga sidor och jag känner att det händer mycket positivt i kroppen.

Måndag: 60 minuter lugn löpning med skärpt löpteknik nästan hela passet, kände mig lätt och hade bra känsla, pulsen låg i zonen och bara positiva tankar hela passet. Underbart!
Onsdag: 2x20min tröskelträning på låg kadens.
Torsdag: Trots en extra vilodag från föregående löppass så gick det inte att fullfölja dagens 60 minuters lugna pass. Efter 30minuter så gjorde det för ont i vaderna och det gick inte heller att springa på gamla sättet, vaderna var helt slut.
Lördag (morgon): 60 minuter lugn löpning innan frukost där jag hade bra känsla och sparade vaderna till uppförsbackarna.
När vaderna strejkar så känns muskeln som seg kola och att den ska gå av så det är bara att gå tillbaka till den gamla tekniken och känna hur låren blir tunga av mjölksyran.
Lördag (kväll): Cykelintervaller 4x4min, eftersom det har känts väldigt bra på cykelpassen tänkte jag utmana mig själv och satte 275-280W som mål för dagens pass. Det gick vägen och mer där till. Antalet watt kanske inte är så imponerande men en ökning på 20W från föregående vecka med krafter kvar att öka sista minuten och dessutom lägre puls tycker jag är riktigt bra.
1-3: 95-96 kadens (275-278W).
4: 97 i kadens (~280W) och sista minuten till 100 kadens (290W).

Till sist en liten rolig notering. Jämförde hur mycket jag har sprungit i år med föregående år och jag ligger redan nu över 200km före hela förra årets notering då jag fick ihop 485km

Ha det gött!

//Mattias Ceder

Annons

Kommentera

Logga in med någon av dessa metoder för att publicera din kommentar:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s